تشریح بهم‌رسانی (Matchmaking) در تجارت

دانلود فایل گزارش

برای دانلود فرم زیر را پر کنید:

بهم‌رسانی تجاری روشی است برای شناسایی و اتصال شرکت‌ها با منافع مشترک تجاری، خدمات مکمل، تخصص‌های مختلف، فناوری یا نقاط قوت تجاری. هدف از برگزاری چنین رویدادی ایجاد ارتباطات مشارکتی و تحقق فرصت‌های شغلی است که می‌تواند یک بازی برد-برد برای طرفین باشد. 

بهم‌رسانی تجاری  یکی از کارآمدترین روش‌ها برای یافتن، ملاقات و گفتگو با شرکای جدید است. روش‌های برگزاری به‌صورت  مذاکرات حضوری یا جلسات مجازی است.

افراد شرکت کننده (مشاغل) باید اطلاعات مورد نیاز خود را اعلام کنندسپس سیستم می‌‌تواند شناسایی کند که نیازها توسط چه پیشنهادهایی برآورده می‌شود و در انتها افراد مرتبط را به یکدیگر وصل می‌کند.

هرچه اطلاعات جمع‌آوری شده دقیق‌تر باشد‌، نتیجه مچ میکینگ بهتر خواهد بود.

چه زمانی استفاده می شود؟

بهم‌رسانی تجاری معمولاً برای رویدادهایی استفاده می‌شود که شبکه شدن و شناسایی مشتری/همکار جدید مدنظر باشد.. رویدادهای زیر می‌تواند از مصادیق بهم‌رسانی تجاری باشد.

  • رویدادهای خریدار-فروشنده
  • رویدادهای تحقیق و نوآوری
  • رویدادهای توسعه منطقه‌ای
  • رویدادهای استارت اپی

علاوه بر این، مناسبت‌های بزرگتر مانند کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، نمایشگاه‌هاو بسیاری موارد دیگر، از مزایای بهم‌رسانی تجاری است.

بهم‌رسانی تجاری چگونه کار می کند؟ 

بهم‌رسانی تجاری به بهترین وجه با پشتیبانی یک –نرم‌افزار انجام می‌شود. نرم‌افزار این فرآیند را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به راحتی همسویی کسب و کار را در جریان کار یک رویداد ایجاد می‌کند. بنابراین، وقتی این ابزار ایده‌آل است که تمام ویژگی‌های لازم دیگر را برای مدیریت کل رویداد شما داشته باشد. 

نحوه عملکرد فرآیند بهم‌رسانی تجاری در چهار مرحله انجام می‌شود:

  1. ثبت و تنظیم پروفایل
  2. مرور و مطابقت پروفایل‌ها
  3. پیش ترتیب و برقراری ارتباط
  4. جلسات

در ادامه، هر مرحله و ارتباط آن‌ها با جزئیات بیشتری شرح داده شده است.

  1. ثبت و تنظیم پروفایل 

بهم‌رسانی تجاری هنگامی شروع می‌شود که شرکت‌کنندگان با پر کردن فرم‌ها رویدادها بصورت آنلاین ثبت‌نام کنند. اطلاعات مشارکت‌‌کنندگان و پروفایل‌های همکاری سنگ بنای اصلی بهم‌رسانی تجاری است.

  1. مرور و مطابقت پروفایل ها

شرکت‌کنندگان می‌توانند مخاطبینی را که می‌خواهند با آنها ملاقات داشته باشند را شناسایی کنند. ابزارهای متنوع جستجوی هوشمند به شرکت‌کنندگان امکان شناسایی سریع و آسان پروفایل‌های مناسب (مطابق) را می دهند.

  1. پیش ترتیب  و برقراری ارتباط

قبل از رویداد، همه شرکت کنندگان می‌توانند درخواست و پیش ترتیب جلسات با یکدیگر را تنظیم کنند. این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

سیستم بطور خودکار جلسات را هماهنگ می‌کند.

تنظیمات فردی به شما امکان را می‌دهد تا رویداد خود را تنظیم کنید.

  1. جلسات

در حالت ایده آل، این جلسه تازه نقطه شروع همکاری است.