شرکت بزرگ شل به دنبال شرکت‏‌های کوچک، متوسط یا نوپا با فناوری‌‏های دارای نمونه آزمایشگاهی تا نمونه نیمه صنعتی است که می‏‌توانند شدت کربن سبد محصولات شیمیایی شل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با ورود به دهه جدید میلادی، فناوری نیز به مراحل پیشرفته‌تری قدم می‌گذارد. همه‏‌چیز در اطراف ما همواره در حال تغییر و بهبود یافتن است.
شرکت‌‏های کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان و حتی غول‏‌های صنعت دنیا به دنبال گسترش محصول، خدمت و فناوری خود می‌باشند و نوآوری را یک ضرورت می‏‌دانند. نوآوری باز یکی از راه‌‏هایی است که شرکت‌‏ها می‌توانند از ایده‌ها و مسیرهای داخلی و خارجی به بازار، به‌عنوان وسیله‌ای برای سرعت بخشیدن و بهبود فناوری و نوآوری محصول خود استفاده کنند.
یکی از این شرکت‏‌ها، شرکت شل است که به کمک برنامه GameChanger به دنبال جذب افراد، گروه‌‏ها و شرکت‏‌ها در زمینه‌‏های موردنظر خود است. شل یکی از بازیگران اصلی در صنایع شیمیایی است و به دنبال شرکایی با فناوری‌های نوآورانه است که به طور قابل توجهی از شدت کربن مربوط به نمونه کارهای مواد شیمیایی شل می‌کاهد. به همین دلیل، در آخرین چالشی که با نام «کربن‌‏زدایی مواد شیمیایی» با همکاری این شرکت و برنامه innocentive برگزار شده است از شرکت‏‌های کوچک، متوسط یا نوپا با فناوری‏‌های دارای نمونه آزمایشگاهی تا نمونه نیمه صنعتی دعوت شده است تا به کاهش شدت کربن سبد محصولات شیمیایی شل کمک کنند.

چالش جهانی کربن‌‏زدایی مواد شیمیایی شرکت شل
محصولات شیمیایی برای حفظ و بهبود کیفیت زندگی جامعه امروزی ضروری است. تولید صنعتی این مواد شیمیایی تحت تأثیر فرآیندهای پرمصرف انرژی از راه ترک بخار مواد خوراکی هیدروکربن (نفتا، پارافین‏های سبک و مایعات گاز طبیعی) است و اثر کربن آنها قابل توجه است. چالش پیش روی این صنعت، کاهش اثر کربن است در حالی که تقاضای فزاینده با قیمت مقرون به‏‌صرفه را برآورده می‌کند.
در این چالش، شرکت‏‏‏‏‌هایی که از فناوری‏‌های اولیه برخوردار هستند با TRL (2 تا 5) برای فرصت تأمین اعتبار در محدوده 200.000 دلار آمریکا برای پیشرفت «اثبات مفهوم» در یک بازه زمانی 12 – 18 ماهه در نظر گرفته می‏‌شوند.
هم‏چنین کسانی که دارای فناوری‏‌های مرحله میانی با TRL (6 تا 7) هستند ، برای همکاری مستقیم با گروه فناوری در نظر گرفته می‌شوند.

تاکنون 95 طرح برای این چالش ارسال شده است و جایزه‏ آن همکاری با برنامه GameChanger شرکت بزرگ شل می‌‏باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *