کمی پیش‌تر به معرفی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی 1402 پرداختیم. در همین راستا اولین روز برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که اجرای آن بر عهده شبکه تبادل فناوری است، آغاز شد.

حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی 1402

در حاشیه برگزاری اولین روز نمایشگاه پنل سخنرانی با حضور جناب آقای مهندس سلطانعلی زاده سرپرست محترم مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد که طی آن پیرو فراخوانی که توسط برنامه چالش های فناوری و نوآوری شبکه تبادل فناوری (InnoTEN) برگزار گردیده است، توافقنامه “طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری های وابسته” به امضای طرفین رسید.

اولین روز برگزاری نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی 1402

در این راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقاء تاب‌آوري ملی و رقابت‌پذيری بين‌المللی و كاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زيست‌بوم فناوري و نوآوری، چالشی با عنوان ” طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته” را مطرح نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند.

اولین روز برگزاری نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی 1402

در ادامه اولین روز نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، شبکه چهار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با جناب آقای دکترعلوی مدیر محترم شبکه تبادل فناوری مصاحبه‌ای به عمل آورد. طی این مصاحبه جناب آقای دکتر علوی شرحی از فعالیت‌های شبکه تبادل و چشم اندازی از برنامه آن طی سال‌های آینده ارائه کردند.

در صورت تمایل می‌توانید تمامی چالش‌های مربوط به حوزه نفت را از اینجا مشاهده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید صفحه اینستاگرام اینوتن را دنبال کنید تا از اطلاع رسانی آخرین چالش‌های در حال ثبت نام باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *