بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تا سال 2020، برندهای حفاری جهت دار RSS موجود در جهان به تفکیک شرکت‌های سرویس دهنده، نوع RSS و نحوه کنترل آن به قرار ذیل است:

مهمترین برندهای حفاری جهت دار (RSS) موجود در بازار بر اساس مکانیزم عملکرد

Company  RSS Type of offset mechanism Control platform type
 Schlumberger  Archer  Hybrid Geostationary
 Xceed  Push-the-bit Strapdown
 PD X6  Push-the-bit Geostationary
 ICE  Push-the-bit Strapdown
 Haliburton  Geopilot  Push-the-bit Strapdown
 Baker Hughes  Autotrac  Push-the-bit Strapdown
 Weatherford  Revolution  Push-the-bit Geostationary
 Magnus  Push-the-bit Strapdown
 NOV  Vector  Push-the-bit Strapdown
 Terravici  Terravici  Push-the-bit Strapdown
 Gyrodata  Well Guide  Push-the-bit Geostationary
 APS  SureSteer  Push-the-bit Strapdown
 Sanvean  Scott  Push-the-bit Geostationary

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Schlumbergerمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Schlumberger

شلمبرژه بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی در جهان است. این شرکت بین‌المللی، در حدود ۱۲۳٫۰۰۰ پرسنل از ۱۴۰ ملیت مختلف دارد و در حال حاضر در ۸۵ کشور فعالیت می‌کند.
دفاتر مرکزی شرکت شلمبرژه در شهرهای هیوستون آمریکا، پاریس و لاهه قرار دارند. رقبای این شرکت، «هالیبرتون»، «بِیکر هیوز» و «ودرفورد» می‌باشند. شلمبرژه در حال حاضر شامل چهار گروه اصلی حفاری (Drilling Group) تولید (Production Group) مشخصه یابی مخزن (Reservoir Characterization Group) و گروه کامرون شامل واحد آب‌های عمیق یا وان.ساب.سی است.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Halliburtonمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Halliburton

هالیبرتون یک شرکت خدمات نفتی آمریکایی چندملیتی است که در زمینه ارائه خدمات تخصصی به شرکت‌های بالادستی نفت و گاز فعالیت می‌کند. این شرکت دامنۀ گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در حوزه‌های سیمان‌کاری، انگیزش و تکمیل چاه، خطوط‌لوله و تجهیزات فرایندی، فرازآوری مصنوعی، نگهداشت و بهبود تولید، خدمات حفاری و زمین‌شناسی، مشبک‌کاری و نمودارگیری از چاه، مشاوره مهندسی و مدیریت پروژه، به شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز، ارائه می‌نماید.
شرکت هالیبرتون در سال ۱۹۱۹ توسط ارله پی. هالیبرتون و در شهر دانکن، اکلاهما تأسیس شد و هم‌اکنون در بیش از ۷۰ کشور نفت‌خیز فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هیوستون، تگزاس قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Baker Hughesمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Baker Hughes

بیکر هیوز شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان می‌باشد. این شرکت در صنایع نفت و گاز فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات حفاری، مشاوره، ارزیابی، تولید و ساخت مخازن اشتغال دارد.

بیکر هیوز در بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان و عمدتاً در کشورهایی که دارای منابع نفت و گاز می‌باشند، شعبه دارد. همچنین با بیشتر شرکت‌های خدمات نفت و گاز در ارتباط است. دفتر مرکزی بیکر هیوز، در برج آمریکا، در نیرتاون، هیوستون، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Weatherfordمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Weatherford

ودرفورد یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفت و گاز جهان است. شرکت ودرفورد ارائه دهنده محصولات و خدمات حفاری بوده و در زمینه ارزیابی مخازن، حفاری و تکمیل چاه و تأمین دکل‌های حفاری، همراه با ساخت خطوط لوله فعالیت می‌نماید.

ساختمان مرکزی شرکت ودرفورد در کشور سوئیس قرار دارد. این شرکت در حال‌حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و تعداد کارکنان آن بیش از ۵۸،۰۰۰ نفر می‌باشد. در طول سال‌های گذشته، شرکت ودرفورد حضور قابل‌توجهی در خاورمیانه داشته‌است.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت NOVمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت NOV

نشنال اویل‌ول وارکو و یا National Oilwell Varco یک شرکت چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در هیوستون، تگزاس قرار دارد. این شرکت در زمینه ساخت سکوهای حفاری نفتی، در مناطق خشکی و دریایی فعالیت می‌نماید. شرکت NOV همچنین ارائه‌کننده خدمات مختلفی در صنعت نفت می‌باشد، مانند خدمات سر چاهی و بازرسی خطوط لوله. این شرکت دارای شبکه توزیع گسترده‌ای است که در کشورهای مختلف، فعال بوده و بیش از ۷۰۰ جایگاه را شامل می‌گردد.

کمپانی NOV یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا، در زمینه طراحی، تولید و فروش تجهیزات و قطعات حفاری نفت و گاز و همچنین عملیات تولید، تأمین و ارائه خدمات به بخش بالادستی نفت و گاز می‌باشد. در سال ۲۰۰۸، روزنامه هیوستون کرونیکل کمپانی نشنال اویل‌ول وارکو را به عنوان بهترین شرکت هیوستون انتخاب نمود. این شرکت، در سال ۲۰۰۷ در رتبه ۱۵ قرار داشت.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Terraviciمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Terravici

دفتر مرکزی TerraVici Drilling Solutions در هیوستون واقع شده است. این شرکت خدمات حفاری جهت دار را در سراسر آمریکای شمالی عرضه می‌کند. از موضوعات محوری این شرکت می‌توان به راه حل حفاری‌های کم هزینه با کارایی بالا برای صنعت نفت و گاز اشاره کرد.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Gyrodataمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Gyrodata

جایرودیتا شرکت خدمات حفاری آمریکایی است که در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد. این شرکت در هیوستون، تگزاس توسط تیمی از پیشکسوتان صنعت نفت تاسیس شد که شکافی را در بازار فناوری‌های نقشه‌برداری تشخیص دادند. چندین شرکت بزرگ چند ملیتی نفت و گاز از جایرودیتا در طول شکل‌گیری آن حمایت کردند تا این شرکت فناوری‌های جدید نقشه‌برداری را به بازار عرضه کند.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت APSمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت APS

شرکت APS در سال 1993 توسط پیشگامان میدان نفتی تأسیس شد که اولین فناوری‌های تجاری اندازه گیری حفاری را توسعه دادند. این شرکت طیف کاملی از راه‌حل‌های نوآورانه نفت و گاز را برای مشتریان جهانی ارائه می‌کند. شرکت APS هشت بار توسط Deloitte به عنوان یک شرکت فناوری در حال رشد فناوری Fast 500™ معرفی شده است و به مدت 13 سال به عنوان دریافت کننده 40 برتر فناوری کانکتیکات تأیید شده است.

معرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Sanveanمعرفی برندهای حفاری جهت دار: شرکت Sanvean

شرکت Sanvean Technologies یک شرکت خصوصی است که در سال 2015 برای طراحی، توسعه و تولید فناوری نوآورانه سیستم اندازه گیری و کنترل پایین چاه در صنعت نفت تاسیس شد.

 

معرفی چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته

صنعت نفت و گاز به‎‌عنوان یکی از پرچمداران فعالیت‌های اقتصادی نقش پررنگی در پیشرفت و تعالی کشور دارد. جهت استحصال نفت و گاز از مخازن زیرزمینی، صنعت حفاری به عنوان نوک پیکان صنعت نفت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین خدمت از میان خدمات حفاری چاه‌های نفت و گاز، خدمات حفاری انحرافی/ افقی است که با تجهیز سیستم دورانی هدایت شونده یا همان حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) انجام می‌شود.

در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقاء تاب‌آوري ملی و رقابت‌پذيری بين‌المللی و كاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زيست‌بوم فناوري و نوآوری، چالشی با عنوان ” طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته” را مطرح نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند.

بدین منظور اینوتن از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشور دعوت می‌نماید تا طرح‌های خود را با توجه به رویکردهای پیشنهادی ذکر شده از طریق بخش ثبت نام در صفحه چالش ارسال نمایند.

مشاهده چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته

نظر شما درباره مهمترین برندهای حفاری جهت دار (RSS) چیست؟ در صورتی که نظری درباره این موضوع دارید، خوشحال میشویم آن را با در میان بگذارید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید صفحه اینستاگرام اینوتن را دنبال کنید تا از اطلاع رسانی آخرین چالش‌های در حال ثبت نام باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *