چالش تجاری سازی ایده های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان

این فراخوان به پایان رسیده است. در صورت داشتن هر گونه سوال با ما در ارتباط باشید.

مواد نوآورانه ساختمانی آینده‌ی صنعت ساخت و ساز را بنا می‌کنند. دانشمندان و فناوران در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعه‌ی مواد ساختمانی جدید و تکامل فناوری‌های از قبل ایجاد شده‌ای هستند که ارزش خود را در صنعت ساخت و ساز نشان داده‌اند. این مواد و فناوری‌ها باید کارا، با دوام، قابل بازیافت و بدون ریسک باشند همچنین با توجه به شرایط امروزی دنیای ما، که حاکی از نیاز تکامل فناوری برای حفظ انرژیست، لذا عمده اتلاف انرژی مصرفی، در ساختمان ها صورت می پذیرد که ایده‌ های نوین در راستای کاهش آن، بسیار موثر هستند. از این رو گروه صنعتی لینکران با همکاری برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری شبکه تبادل فناوری، طرح‌های نوآورانه را در زمینه مصالح ساختمانی جمع آوری کرده و از طرح ‌های برگزیده تا صنعتی شدن حمایت می‌کند.

مهم ترین هدف برای برگزاری رویداد؛ ایجاد فرصت‌های رشد و موفقیت برای استارتاپ‌ها است. ایده‌ها یا طرح هایی که از لحاظ فنی و اقتصادی مناسب است را می توان با ایجاد بستری از اساتید، فعالان بنام و زیرساخت های مهمی از قبیل: آزمایشگاه، خطوط تولیدی، فضای اداری، آموزش و…. به همراه تیم مارکتینگ به مرحله تولید انبوه و در نهایت فروش رساند. از این رو با چنین رویکردی دراین فراخوان طرح‌ها و ایده‌ها در خصوص مصالح نوین صنعت و ساختمان با محوریت موضوعات ذیل مد نظر است؛

  1.  مقاومت فلزات نسبت به خوردگی
  2. انواع روش‌های گالوانیزاسیون
  3. خم‌کاری و شکل‌دهی قطعات فلزی
  4. لرزه‌گیری‌های مکانیکی
  5. حذف نویز و صداهای مزاحم و ناخواسته
  6. عایق‌ها
  7. ضدشعله‌ها

با توجه به موارد مذکور و نیازی که در کشور به روش‌ها و مصالح نوین ساختمانی وجود دارد، شبکه تبادل فناوری با همکاری شرکت لینکران در نظر دارد که طرح‌های نوآورانه در زمینه مصالح ساختمانی را جمع آوری کرده و از طرح های برگزیده تا صنعتی شدن حمایت کند. محورهای مدنظر در این فراخوان عبارتند از:

  • مقاومت فلزات نسبت به خوردگی
  • انواع روش های گالوانیزاسیون
  • خم کاری و شکل دهی قطعات فلزی
  • لرزه گیری های مکانیکی
  • حذف نویز و صدای های مزاحم و ناخواسته
  • عایق ها
  • ضد شعله ها

طرح‌هایی که رویکرد علمی داشته باشند و همزمان از نظر کسب و کار نیز دارای توجیه باشند در اولویت پذیرش بالاتری قرار می‌گیرند.

  • از لحاظ بازار و کسب و کاری، طرح ها باید توجیه داشته باشند. (ساختار هزینه و درآمد به همراه نوع مشتریان و حجم بازار مخاطب در سال مشخص شود).
  • دارا بودن تیم با انگیزه و متخصص و همچنین توانمند.
  • بازار هدف و مشتریان مناسبی برای آن محصول وجود داشته باشد.
  • ایده دارای نوآوری باشد و در داخل کشور به تولید نرسیده باشد.
دریافت طرح‌های مفهومی، غربال و داوری (مرحله اول)

1. ثبت نام در سایت و ارسال طرح

در این مرحله، شرکت‌کنندگان می‌بایست حداکثر تا ۲۵ دی، طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، مدون و سپس از طریق سامانه به صورت آنلاین ثبت نمایند.

2. ارزیابی طرح‌ها و داوری مرحله اول

حداکثر تا ۲۵ دی، طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، مدون و سپس از طریق سامانه به صورت آنلاین ثبت نمایند.
خردادماه ۱۴۰۱

ارزیابی طرح‌ها و داوری مرحله اول

در پایان مرحله اول طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) جهت ساخت نمونه آزمایشگاهی از طرح خود وارد مرحله دوم چالش خواهند شد.

فرآیند شتابدهی و ساخت نمونه (مرحله دوم)

3. ساخت نمونه اولیه و تکمیل مستندات

 برگزیدگان مرحله نخست، چهار ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی طرح خود، ‌یک «نمونه آزمایشگاهی» مطابق با طرح اولیه خود را طی مرحله دوم ارائه نمایند.

4. داوری نهایی و اعلام طرح برتر

در پایان مرحله دوم جهت انتخاب طرح برتر، مستندات فنی و اقتصادی و نیز نمونه‌ آزمایشگاهی ارائه شده از سوی هر شرکت‌کننده توسط هیات داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می‌شود.

حمایت و جوایز

  • اعطای گرنت نقدی و آزمایشگاهی به تیم های برگزیده به مبلغ ۱۵ میلیون تومان
  • اعطای جایزه نقدی ۳۰ میلیون تومانی به نفر اول و ۲۰ میلیون تومانی به نفر دوم
  • اعطای جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون تومانی به تیم برگزیده مرحله دوم داوری از طرف شرکت متقاضی به منظور اکتساب فناوری و خرید دانش فنی

حامیان این چالش

ویدیو چالش

چالش‌های مشابه